למידה בעולם משתנה – Quora

כמה שאני אוהבת ללמוד. זה משפט שאני התיכוניסטית ואולי אפילו אני הסטודנטית לתואר ראשון לא היו מאמינות שאני אגיד. אבל העובדה היא שעם השנים גיליתי שיש עולמות חדשים בתוך העולם שבו אנחנו חיים והעולמות הללו מתגלים לכל מי שטורח ללמוד עליהם. כמובן שלמידה גם דורשת במקביל פיתוח של טכניקות למידה כי לאף אחד מאיתנו אין 48 שעות ביממה וצריך לצרוך הרבה חומר במעט זמן. אבל בדיוק בשביל זה יש לנו פודקאסטים, ספרי אודיו, וובינרים וקורסים מקוונים. המשותף לכולם שלרוב אפשר לצרוך אותם בזמן הפנוי שלכם ובכל מקום שנח לכם.

היום אני רוצה למקד את הלמידה שלי ושלכם במקור מידע אפשרי להרבה מאוד תחומים, רשת חברתית פחות פופולרית בישראל – Quora.

על Quora

קוורה היא רשת חברתית שמרכזת בתוכה מיליוני שאלות ותשובות. היא מזכירה מעט את וויקיפדיה- גם פה הגולשים הם אלו שמייצרים ערכים ותורמים מהזמן והעבודה שלהם כדי שהאתר יהפוך למקור מידע עולמי. אבל ההבדל הוא במיקוד בפורמט של שאלות ושל תשובות. וזה עובד להם – בקוורה מבקרים כל חודש כ300 מיליון משתמשים.

מצד אחד אתר של שאלות ותשובות, בלי שום דבר מתוחכם מאחוריו ומצד שני אחת מקהילות הידע הגדולות בעולם.

מצד שני מבחינה שיווקית ומסחרית יש הבדל מאוד משמעותי בין שני האתרים. וויקיפדיה חרטה על דיגלה להיות אנציקלופדיה ומנסה בכל כוחה להיות כמה שיותר נייטרלית. ואילו קוורה שייכת למשתמשים שלה. כל אחד יכול לכתוב שאלה וכל אחד יכול לענות על אחת. בלי צורך בוותק ומעמד של עורך בפלטפורמה. כמובן שיש משתמשים יותר מוכרים ויותר משפיעים מאחרים אבל זה כבר כמו בכל רשת חברתית אחרת.

מבחינה שיווקית עוד יתרון זה בקונספט המרחבים שיש בפלטפורמה. הוא מזכיר הרבה יותר קבוצות בפייסבוק מאשר את וויקיפדיה. כל אחד יכול לפתוח מרחב ולשתף בו את הידע שלו או לקבץ ידע של משתמשים שונים שרלוונטי לנושא המרחב. למשל אני פתחתי מרחב בנושא חדרי בריחה שממשיך את הקו של בלוג חדרי הבריחה מנת אסקפיזם.
וכך כל מרחב מאפשר למנהלים שלו לייצר קבוצה של אנשים שמעוניינים בתחום ידע מסויים ולרכז אותם סביב שיתוף הידע.

למידה בעולם משתנה - Quora

מרחבים מעניינים בQuora

אני מחבבת את קוורה בעברית כי זאת הזדמנות יחסית נדירה לראות רשת חברתית לפני שהיא פרצה לתודעה הכללית. ממש רואים איך המעגלים הראשונים נבנים, איך קמות קהילות ואיזה תחומים מושכים את רוב האנשים.ולכן אני כמובן רוצה להציע גם לכם להגיע לביקור ואולי אפילו תשארו 🙂

זאת רשימה ממש מצומצמת של כמה מהמרחבים שמעניינם אותי ויכולים להיות נקודת מוצא טובה לשיטוט שלכם:

התוכניסטים – מרחב שמתקד בנושא של יצירת תוכן.

סייבר ישראלי – חדשות ועידכונים בנושאי סייבר שקשורים לישראל

ידע שווה כסף – דיונים פילוסופיים ועצות פרקטיות בכל מה שקשור לכסף בחיינו

פינה מוזיקאלית – כל מיני שאלות שקשורות למוזיקה ומובילות לכיווני מחשבה מעניינים

מרחבים מעניינים בQuora

מה אפשר ללמוד בQuora?

כמו בכל רשת חברתית אחרת אפשר ללמוד על העולם ועל האנשים. כרגע הגרסה העברית חלשה משמעותית מהאחות הבכורה באנגלית ולכן יש שם פחות תוכן מסקרן אבל מתחילים לראות פוטנציאל. בגרסת קוורה באנגלית תוכלו למצוא המון מידע שהוא מידע "אובייקטיבי" מענה על שאלות ועצות לימודיות – איך לקדם, איך למכור ואיך ללמוד דברים אחרים. ובנוסף יש גם המון שאלות כלליות שכל אחד עונה עליהן מנקודת המבט האישית שלו.

נגיד יכולה להיות שאלה: מה הדבר שהייתם רוצים לגלות 10 שנים קודם ממה שגיליתם? ויש עשרות תשובות שכל אחד מספר מהסיפור האישי שלו.
או נגיד השאלה "למה לתחזק היום בלוג כשיש לי עוקבים רבים ברשתות החברתיות?" שזאת שאלה שצצה בכל פלטפורמה שהכרתי בערך כבר 10-15 שנה. ועדיין רואים איך אנשים שונים עונים לשאלה הזאת בצורות שונות וכמו שפעם היו פורומים שבהם יכולתם למצוא בצורה מרוכזת את חוכמת ההמונים כך היום קוורה ופייסבוק מציעות לכם קבוצות שאוגרות את המידע הזה. רק בשונה מפייסבוק בקוורה לטעמי יותר פשוט להגיע למידע הזה כי התוכן פחות מבוזר בקבוצות שונות סוגורת או פתוחת.

אבל וזה תמיד אבל חשוב! קוורה שואבת זמן וריכוז ואם מתחילים לטייל בה בלי הגבלה אתם תמצאו שהפרודוקטיביות שלכם מאוד נפגעת. לכן הייתי ממליצה לחקור נושאים ספציפיים שמעניינים אתכם עם הגבלת זמן 🙂

השאירו תגובה