התמודדות עם המצב – גרסת הפודקאסטים

התקופה קשה, העתיד לא ברור וגם מי שלא נפגע במעגל האלימות הראשון או השני מרגיש כאילו דרסה אותו הרכבת. כדי לעזור בהתמודדות אספתי רשימה של פרקים מפודקאסטים שונים שמנסים לעזור – בשיטות, טיפים וכיווני מחשבה אחרים. זה בעיקר מיועד למי שלא נפגע ישירות אבל מרגיש את הקושי הנפשי של התקופה, כי לאלו שנפגעו ישירות – הפודקאסטים הללו לא ממש יעזרו.

הטיפ העיקרי זה לנשום ולהיות טובים לעצמינו ולאחרים.

אם תרצו להקשיב לפרקים בSpotify – רשימת ההשמעה ואם תרצו להמליץ לי על עוד פרקים – טופס המלצות

פודקאסטים שיעזרו להתמודדות עם רגשות קשים

חושבים טוב 97 – הצד האפל: איך להתמודד עם המחשבות שלא רוצים לחשוב? עם ד״ר קרן בן יצחק

התמודדות עם המחשבות שרצות בראש של כולנו ובתקופה הנוכחית אפילו יותר. אין בהן משהו רע, פשוט צריך לדעת להתמודד איתן.

מולד הלבנה – פרק -27-התמכרויות וטראומות- קרן מליניאק

שיחה יותר בסיסית על מה זה טראומה ומה מוגדר כטראומה בחיים שלנו.

הביולוגיה של הוינרים – פרק 120 לקבל בלי להיבהל

אחד האלמנטים של התקופה זה שאנשים שלא רגילים לקבל מוצאים את עצמם בסיטואציה חדשה שבה הם נזקקים. זה יכול להיות לכסף, לעזרה או פשוט לתמיכה ויש בפרק הזה הרבה עזרה למי שלא רגיל לקבל מאנשים אחרים – איך לעשות שיפט למוח.

חושבים טוב – פרק 109 איך לחשוב חיובי? עם שירלי נס ברלין חושבים טוב – פרק 109 איך לחשוב חיובי? עם שירלי נס ברלין

יש הרבה חומרים ותכנים על חשיבה חיובית אבל לרוב היא מרגישה דביקה ולא אמיתית. בפרק הזה יש שיחה שמרגישה כנה ומציאותית על מה זה חשיבה חיובית ואיך היא יכולה לעזור לנו בחיים. משהו שיכול לעזור בתקופה חשוכה כשמרגישים

איך ממשיכים? משבר האנושיות

האירועים של ה7 לאוקטובר תפסו אותנו בהפתעה ומפה אנחנו מוצאים את עצמינו מתקשים להאמין באנושיות הבסיסית של חברינו בני האדם. אז איך בעצם ממשיכים מכאן? מה עושים ומה חושבים כדי להמשיך…

מעלה בטוב – פרק 103 איך להתמודד במצב חרדה לאומי ?

השאלה הגדולה מכולן – איך מתמודדים עם חרדה קיומית של מדינה שלמה. שיחה שיכולה להיות מועילה לכל מי שמרגיש שהוא טובע בחרדה של כל מי שמסביבו.

עושים הסטוריה – פרק 411 רגשות אשם

רוב האנשים שהם לא קו 1 או 2 לאירועים של ה7 לאוקטובר מרגישים רגשות אשם. על זה שהם לא היו שם, על זה שהם לא עושים מספיק או באון כללי על זה שהם בחיים. אין לזה פתרון קסם, אבל אני מוצאת שזה עוזר לדבר על זה ולהוציא החוצה שכולנו מרגישים את זה.

בית ספר לקארמה טובה – חוסן בשעת מלחמה עם חדוה נוביץ'

כולם מדברים על חוסן אבל מה זה בעצם חוסן ? בפרק מדברים על זה ועל הכלים שעומדים לרשותינו גם בלי טיפול פסיכולוגי כדי להתמודד עם הטראומה בהתהוות.

עושים פסיכולוגיה – להגיב טוב יותר, ויסות רגשי

ויסות רגשי, בדיוק הדבר שחסר לרבים מאיתנו אל מול המראות שיש בעצונים או בסרטונים שעוברים בוואטסאפ. איך מווסתים את הרגשות שלנו ומתמודדים עם עומס רגשי ולפעמים גם מחסור.

מיינדסט – איך להפחית מתח וחרדה באמצעות מיינדפולנס

זה לא הכלי היחיד וזאת לא בהכרח השיחה שתעבוד לכולם אבל זה כלי נוסף שיכול לעזור לכם להתמודד. איך בעזרת מיננדפולנס אפשר להתמודד עם בליל הרגשות שמציפים אותנו בימים אלו.

אם תרצו לשמוע ברצף עוד רשימות השמעה:

על מוזיקהעל ספרים , על מקצועות מעניינים ועל סין.

שיהיה לכם טוב ותעשו טוב!

השאירו תגובה